بالش پشت کمری

یکی از مشکلات رایج در میان مردم گودی کمر است. افرادی که به صورت طولانی مدت می نشینند و یا رانندگی می کنند وزن قسمت بالا تنه آن ها بر روی ستون فقراتشان مخصوصا در قسمت گودی کمر فشار زیادی وارد می آورد و این امر در طولانی مدت ممکن است مضرات زیادی برای آن ها داشته باشد. استفاده از یک بالشت در قسمت گودی کمر که بتواند ستون فقرات را در حالت ارگونومی و مناسب قرار بدهد می تواند بسیار موثر باشد. بالشت های پشت کمری برای اصلاح گودی کمر نیز مناسب است و می تواند از دردهای قوس کمر بکاهد. این پشتی ها را می توان در حین رانندگی و یا حتی در محل کار روی صندلی خودتان قرار دهید. در این مقاله قصد داریم به مزایای بالشت پشت کمری، بالشت کمری ورنا، مشخصات و مزایای آن بپردازیم.
 

بدشکلی های ستون فقرات

داشتن ماهیچه های قوی و قامت صحیح دو عامل مهم وموثر در جلوگیری از انحنای ستون فقرات یا اسکولیوز است. برای اینکه یک قامت صحیح داشته باشید باید بتوانید همیشه در حالت استاندارد و درست بنشینید، بخوابید و راه بروید. این مسئله موجب می شود که در حین انجام کار و فعالیت های روزانه به ستون فقراتتان فشاری وارد نیاید. رعایت کردن شکل صحیح زندگی به شما کمک می کند که اندامی استاندارد داشته باشید اما رعایت این نکات در بیشتر مواقع انجام نمی گیرد و این مسئله  باعث بدشکلی های ستون فقرات می شود. بدشکلی های ستون فقرات را می توان در سه دسته کلی نام برد:

  • قوس کمر زیاد و داشتن گودی کمر بیش از حد که به آن لوردوز می گویند.
  • خمیدگی بیش از حد ناحیه مهره های پشت سینه که به قوز کمر یا کیفوز معروف است.
  • خمیدگی کمر به چپ یا راست که باعث انحراف ستون فقرات و یا اسکولویوز می گردد.

مزایای بالش پشت کمری

بالش های پشت کمری می تواند ستون فقرات را از این بدشکلی ها حفظ کند. پشتی کمری باعث می شود که افراد در حین نشستن احساس راحتی داشته باشند و به همین دلیل خیلی به سمت طرفین و یا به جلو خم  نشوند.  خم شدن غیر صحیح به سمت جلو و یا به چپ و راست می تواند باعث ایحاد قوز، انحراف در ستون فقرات و در موارد شدیدتر باعث بیماری هایی همچون دیسک کمر و غیره گردد. درادامه به برخی از فواید استفاده از بالشت های پشت کمری اشاره می کنیم.

جلوگیری از کمر درد های ناشی از نشستن های طولانی مدت

بالشت پشت کمری باعث پر شدن گودی کمر شده  و درنتیجه در حین نشستن طولانی مدت از ناحیه قوس کمر دچار درد های ناشی از نشستن غیر ایده ال نمی شویم.

جلوگیری از بیماری ها و آسیب های ستون فقرات

این بالشت به دلیل قرار دادن ستون فقرات در وضعیت اناتومیک و صحیح می تواند احتمال مبتلا شدن شخص به بیماری های ناهنجار ستون فقرات مانند آرتروز، دیسک کمر و بیماری را کاهش دهد.

افزایش راندمان کاری

یکی از بیماری هایی که در بسیاری از مواقع باعث مرخصی گرفتن  افراد از محل کار می شود. کمر درد است. کمردرد یکی از رایج ترین دردهای جامعه است و مهمترین علت آن نیز غیراستاندارد بودن صندلی ها و نحوه نشستن ها است. استفاده از پشتی کمری از درد ها و آسیب های کمر می کاهد و راندمان کاری افراد را بیشتر می کند.

داشتن ظاهری مناسب و اندامی ایده آل

با استفاده از پشتی طبی کمر همیشه در حالت استاندارد قرار می گیرد و ما را از کج نشستن روی صندلی منع می کند. به همین دلیل احتمال انحراف ستون فقرات و شانه ها بسیار کمتر می شود . فرد در این حالت قوز در نمی آورد و دارای اندامی ایده آل و زیبا خواهند بود.

بالشت پشت کمری اتومبیل

بالشت پشت کمری اتومبیل جهت راحتی راننده در هنگام رانندگی  های طولانی طراحی شده است. صندلی های خودرو کاملا استاندارد طراحی نمی شوند و معمولا هنگام نشستن در صندلی ماشین گودی کمر رانندگان پر نمی شود. امروزه بسیاری از افراد زمان زیادی از روز را در ماشین خود هستند. به جز رانندگان تاکسی و اتوبوس شهری و بین شهری که همیشه در خودروی خود به سر می برند، بقیه مردم نیز زمان زیادی از روز را در ماشین خود و در پشت ترافیک های سنگین می نشینند.  همچنین سفر با ماشین شخصی نیز بسیار رایج است. رانندگان در هنگام رانندگی باید احساس راحتی داشته باشند و ستون فقراتشان در وضع اناتومیک قرار بگیرد. داشتن یک بالشت پشت کمری می تواند ستون فقرات شما را از آسیب حفظ کند و از درد های ناحیه قوس کمر در حین رانندگی کم کند.
 

 

بالشت پشت کمری هوشمند

بالشت پشت کمری هوشمند از فوم های هوشمند ساخته می شوند. به این دلیل به این فوم ها هوشمند گفته می شود که هنگام وارد آمدن فشار  به آن ها حالت می گیرند و هیچ مقاومتی در برابر وزن نمی کنند. بالشت پشت کمری هوشمند نیز دارای خاصیت انعطاتف پذیری بالایی است. زمان تکیه دادن ، این بالشت حالت طبیعی کمر را به خود می گیرد. این بالشت ها از فوم نرم ساخته می شوند که به دلیل خاصیت الاستیک می تواند گودی کمر را پر کند و ستون فقرات را از آسیب حفظ کند. زمانی که با دست به فوم های هوشمند فشار می آورید دیر تر به حالت اول برمی گردد. این مسئله به دلیل داشتن خاصیت انعطاف پذیری و حالت پذیری این فوم است.

بالشت پشت کمری ورنا

بالش پشت کمری  ورنا از فوم پلی ارتان که نوعی فوم هوشمند نرم است تولید می گردد. این بالشت ها دارای روکش های سه بعدی قابل جداسازی و شست و شو هستند. بالشت پشت کمری ورنا در ابعاد 31×9×33 سانتی‌متر تولید می گردد و دارای 3 سال گارانتی می باشد. فوم پلی ارتان یک نوع فوم نرم است که خاصیت های فوم هوشمند را داراست. این نوع بالشت ها شکل طبیعی ستون فقرات را حفظ می کنند و اجازه نمی دهند به مهره های کمر در حین نشستن پشت صندلی خودرو، محل کار و غیره آسیب وارد شود. بالشت های پشت کمری ورنا دارای مزایای زیادی است که برخی از این مزایا به شرح زیر است:

  • پر کردن گودی کمر در حین نشستن
  • قرار دادن ستون فقرات در وضعیت صحیح و ارگونومی و کاهش درد های کمر و ستون فقرات
  • داشتن احساس راحتی در حین نشستن بر صندلی خودرو، محل کار ، خانه و غیره
  • دارای برجستگی هایی در ناحیه پشتی که باعث کاهش در تعریق می شود.
  • دارای گردش هوا به دلیل داشتن روکش سه بعدی
  • دارای وزن کم که می توان همه جا آن را با خود برد.

جمع بندی
برخی از افراد در حین نشستن و تکیه دادن به صندلی گودی کمر آن ها خالی می ماند. پزشکان و متخصصان بسیاری توصیه می کنند که حتما در هنگام نشستن گودی کمر به طور کامل پر شود. پر شدن گودی کمر به فرد کمک می کند که استاندارد بنشیند و دچار بیماری های کمر و ستون فقرات نگردد. استفاده از بالشت پشت کمری در محل کار و در حین رانندگی باعث می شود که افراد احساس راحتی کنند و دچار کمر درد مخصوصا در قسمت قوس کمر نشوند. شرکت ورنا تجارت نیک پی در سال 1388 کار خود را در ساخت برخی از تجهیزات پزشکی آغاز کرد. این شرکت برای تولید انواع بالشت ها از بهترین نوع فوم و طراحی های روز دنیا استفاده می کند. محصولات شرکت ورنا برگرفته از تکنولوژی های روز دنیا و مورد تایید پزشکان و متخصصان داخل و خارج از کشور می باشد.

1518 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

نوشتن یک نظر

این فرم نام، ایمیل، آدرس IP و نظرات شما را جمع می کند تا بتوانیم نظرات شما را در وب سایت پیگیری کنیم. برای اطلاعات بیشتر، قوانین و مقررات و سوالات متداول ما را بررسی کنید، در آنجا اطلاعات بیشتری در مورد نحوه و چگونگی ذخیره اطلاعات شما در اختیار شما قرار می دهیم.
افزودن نظر

انتخابگر پوسته

تهران، بلوار نلسون ماندلا، خیابان پدیدار، پلاک 30 واحد 11

info{at}vernatn.com