بالش بین زانویی

امروزه بسیاری از پزشکان و متخصصان استخوان و مفاصل توصیه میکنند که هنگام خواب بالشتی را بین دو زانوی خود قرار دهید. خوابیدن با یک بالش در بین زانوها یکی از کارهایی است که خیلی از افراد در حالت عادی دوست دارند زیرا به آن ها حس راحتی می دهد. اما برای این کار بهتر است از یک بالشت تقریبا سفت که جای مشخصی برای زانو ها دارد می تواند بسیار مفیدتر واقع شود. قرار دادن یک بالش در میان دو زانو در زمان خواب باعث می شود که فشار و کشش کمتری بر روی عضلات پایین کمر وارد شود و مانع از کشیده شدن ستون فقرا ت توسط ران و قرار گرفتن  ستون فقرات در یک وضع صحیح اناتومیک می شود.این محصول را می توان در زمان خوابیدن به پهلو در بین پاها و در زمان خوابیدن به پشت در زیر زانو قرار داد.  
 

بالش بین زانویی

 

بالشت بین زانویی طبی

بالش های بین زانویی طوری طراحی شده اند که کاربرد طبی داشته باشند .این بالشت ها قابل استفاده جهت افرادی است که دارای بیماری های دیسک کمر و یا انحراف ستون فقرات دارند. این بالشت ها در زمان خواب فشار اضافی را از روی ستون فقرات برمی دارند و اجازه نمی دهند که سنگینی وزن بر روی ستون فقرات کمر فشار وارد کند. همچنین این محصول قابل استفاده در زنان باردار جهت کاهش فشار از روی مهره های کمر در هنگام خواب طراحی شده اند.
سه منحنی در ستون فقرات وجود دارد که باید مراقب آن ها بود. این منحنی ها در پایین، وسط کمر و درکنار گردن ها قرار دارند. هدف از قرار دادن بالشت در بین زانو حفظ دو منحنی وسط و پایین کمر از انحنای بیش از حد و یا وارد آمدن فشار به آن ها است. ما در هنگام خواب به هر حالتی که می خوابیم فکر می کنیم که در آن حالت راحت هستیم. حال آنکه خوابیدن در برخی حالات در زمان خواب فشار زیادی به مهره های کمر وارد می کند. ما زمانی متوجه این مشکلات می شویم که بعدا در طول روز دچار دردهای مختلف در کمر، پا، گردن و غیره می شویم. پس بهتر است که عادت کنیم طوری بخوابیم که مهره گردن و ستون فقرات ما در یک راستای صحیحی قرار بگیرند و هیچ فشاری به آن ها وارد نشود.

چطور بخوابیم؟

پزشکان و متخصصان امروزه توصیه می کنند که قبل از خواب حتما حواستان به نوع خوابتان باشد و سعی کنید که طوری بخوابید که در طول شب به ستون فقرات و مهره گردن فشار وارد نشود. متخصصان استخوان و مفاصل توصیه کرده اند که در هنگام خواب به پهلو یک بالش در میان دو زانو قرار دهید. همچنین یک بالش نیز در زیر آرنج قرار داد تا دست شما نیز در یک راستا با تن شما قرار بگیرد و فشار کمتری به مهره گردن وارد شود. اگر عادت دارید به پشت بخوابید زیر زانوهای خود بالشت قرار دهید. همچنین در هنگام خواب به سمت شکم بالشتی را در زیر شکم قرار دهید تا بدن شما در وضعیت صحیحی قرار بگیرد. قرار دادن این بالش ها در زمان خواب اجازه می دهد که تمام عضلات بدنتان استراحت کند و در هنگام خواب به ماهیچه ها و مهره های کمر و گردن فشار بیش از حدی وارد نشود.

بالش بین زانویی هوشمند

بالشت های بین زانویی هوشمند از فوم هوشمند یا مموری فوم تولید می گردند. فوم هوشمند برای اولین بار در آمریکا در فضای لباس فضانوردان  استفاده شد. این فوم برای حفط فضانوردان از شتاب ثقل در لحظه پرتاب استفاده می گردید. اما سال ها بعد پای این فوم به علم پزشکی و تجهیزات پزشکی باز شد. متخصصان بسیاری در تمام جهان استفاده از این فوم را برای ساخت تشک و بالشت های متنوع تایید کردهاند. فوم هوشمند دارای خاصیت ویسکوالاسیته است. این خاصیت به این معنا است که وقتی به این فوم فشار وارد می شود حالت و شکل همان جسمی را می گیرد که به آن فشار وارد کرده است. بعد از برداشته شدن فشار این فوم ها به آرامی به حالت اول خود برمی گردند. شرکت پلی اورتان ایران اولین تولید کننده فوم های هوشمند در ایران است و بیش از 35 سال سابقه کار در این صنعت را دارد.

بالش بین زانوی ورنا

بالشت بین زانویی جهت داشتن یک خواب راحت استفاده می شود. یکی از روش های که می توان بوسیله آن از خستگی های تمام روز رها شد و یک خواب راحت و عمیق داشت. این بالشت ها اجازه می دهند که ستون فقرات در یک وضع استاندارد قرار بگیرد و با جلوگیری از ایجاد درد در کمر و زانو، خواب خوب و راحتی را به فرد هدیه می دهند. قرار دادن بالشت در بین زانوها ب هنگام خواب باعث می شود که زانو با بالا تنه در یک راستا قرار بگیرد و گردش خون در پاها بهتر انجام شود که این امر از درد های کمر و پا در طول روز می کاهد. بالش های ورنا را می توان هم به صورت بالشت بین زانویی و هم برای قرار دادن زیر آرنج استفاده کرد. این بالش ها را می توان شب ها در زیر آرنج قرار داد و باعث کاهش فشار وارد شده به کتف و گردن نیز شویم.
 

بالش بین زانویی ورنا

 

مشخصات بالش بین زانویی ورنا

 بالش های بین زانویی ورنا از فوم هوشمند یا همان مموری فوم ساخته میشوند. این فوم ها خاصیت انعطاف پذیری و برگشت پذیری و طول عمر بالایی دارند. استفاده از مموری فوم در بالشت های بین زانویی باعث می شود که تاثیرات این بالش ها بیشتر شود و باعث می شود خوابی عمیق تر و مطلوب تر داشته باشیم. این بالش ها در دو مدل یک تکه و یا دو تکه ساخته می شوند. ابعاد هر کدام از این تکه 15×19×24 سانتی‌متر است و جنس روکش ها از پنبه است. تنها فقط روکش های این بالشت ها قابلیت شست و شو دارندو بالش های بین زانویی ورنا به دلیل ساخته شدن از مموری فوم دوام بالایی دارند. ورنا بالشت های بین زانویی خود را به مدت 5 سال نیز گارنتی می کند. به طور کلی مزایای استفاده از بالش بین زانویی ورنا را می توان در سه مورد زیر خلاصه کرد:
•    ممانعت از ایجاد در های لگن، ستون فقرات، پا و زانو
•    کاهش کمر و پا درد های ناشی از بارداری
•    کاهش کمر درد محصوصا از ناحیح گودی کمر

جمع بندی
متخصصان و پزشکان امروزه ثابت کرده اند که انسان در زمان خواب ستون فقرات آن ها در یک راستا قرار نمی گیرد و این موضوع ممکن است به مرور زمان باعث آسیب جدی به کمر و زانو بزند. استفاده از یک بالشت بین زانو ها در هنگام خواب زانو را با کمر در یک راستا قرار می دهد و فشاری را به مهره های پایین ستون فقرات وارد نمی کند. این مسئله موجب می شود که در خواب راحت و مطلوب تری داشته باشیم و در طول روز نیز از درد های ستون فقرات در امان باشیم. بالشت بین زانویی ورنا از مموری فوم و یا فوم هوشمند در دو مدل یک تکه و دو تکه تولید می گردد. شرکت تولیدی ورنا تجارت نیک پی با ارائه محصولات طبی مورد تایید پزشکان و متخصصات تلاش دارد که زندگی سالم تری را برای شما به ارمغان بیاورد. محصولات این شرکت همگی دارای گوهی نامه های استاندارد داخلی و جهانی هستند و یک پیشنهاد خوب برای یک زندگی سالم تر هستند.

 

3309 رتبه بندی این مطلب:
2.9
 

نوشتن یک نظر

این فرم نام، ایمیل، آدرس IP و نظرات شما را جمع می کند تا بتوانیم نظرات شما را در وب سایت پیگیری کنیم. برای اطلاعات بیشتر، قوانین و مقررات و سوالات متداول ما را بررسی کنید، در آنجا اطلاعات بیشتری در مورد نحوه و چگونگی ذخیره اطلاعات شما در اختیار شما قرار می دهیم.
افزودن نظر

انتخابگر پوسته

تهران، بلوار نلسون ماندلا، خیابان پدیدار، پلاک 30 واحد 11

info{at}vernatn.com