بالش زیر نشیمنی

همه ما در روز چند ساعتی از وقت خود را در حالت نشسته هستیم. فارغ از اینکه کجاییم در کجا  کار می کنیم نیاز داریم که در زمان نشستن احساس راحتی کنیم. از آنجایی که اکثر صندلی و مبل ها استاندارد نیستند، استفاده از آن ها باعث می شود فشار زیادی به مهره و ستون فقرات وارد شود. همچنین برخی از افراد به دلیل وزن بالا و یا دلایل دیگر توان نشستن های طولانی مدت را ندارند و در صورت نشستن دچار درد می شوند. یکی از مهمترین مشکلات درد در نشمینگاه آسیب به دنبالچه است. همچنین افرادی که از مشکلات هموروییدی رنج می برند و یا برای درمان همورویید جراحی کرده اند درد زیادی را تحمل می کنند. راه حل تمام این موراد استفاده از بالش زیرنشیمنی است. در ادامه قصد داریم با انواع بالشت زیر نشیمنی و کاربرد و مزایای آن  آشنا شویم.
 

بالش زیر نشیمنی


دلایل استفاده از بالش زیر نشیمنی

نشستن های طولانی مدت بر یک سطح نامناسب بسیار نرم و یا بسیار سفت می تواند باعث آسیب به دنبالچه و مهره های انتهایی ستون فقرات گردد. در دوران بارداری، عمل های جراحی خاص، نشستن در محل کار و منزل از مهمترین دلایل افزایش درد در این نواحی است. یکی دیگر از علل آسیب به دنبالچه زمین خوردن و یا ضربه شدید است که می تواند سبب شکستگی و یا ترک خوردن مهره های دنبالچه شود. بالش زیر نشیمن به جهت کاهش درد های ناشی از این آسیب ها و یا پیشگیری از آسیب دیدگی این مهره ها استفاده می گردد. این بالش ها کمک می کنند تا مهره های دنبالچه آزاد شوند و فشار زیادی متحمل این مهره نگردد. زیر نشیمنی ها معمولا از جنس های مختلف بادی، فوم و غیره ساخته می شوند.

بالشت زیر نشیمنی برای چه کسانی استفاده می شود؟

از شایع ترین درد های مربوط نشیمنگاه درد مهره های دنبالچه است. افراد مبتلا به این درد ها نشستن بر هر سطح نرم یا سفتی آن ها را اذیت می کند و حتی گاهی استفاده از نشیمن گاه استاندارد نیز باعث درد در ناحیه نشیمنگاه می شود. بالش های زیر نشیمنی می تواند بیشتر این درد ها را مهار کند. بیشترین استفاده از این بالش ها در موارد زیر است:
•    زنان باردار
•    افرادی که عمل های جراحی خاصی انجام داده اند.
•    نشستن طولانی مدت در سفر و در حین رانندگی
•    نشستن طولانی مدت  روی صندلی محل کار
•    افرادی که دچار آسیب در مهره های دهنبالچه شده اند.

آسیب های دنبالچه

به چند مهره آخر ستون فقرات دنبالچه گفته می شود که معمولا هم هیج مزایایی برای بدن ندارد و  یکی از اعضای بی استفاده در انسان است. در صورتی که دنبالچه  آسیب ببینند به دلیل قرار گرفتن آن در نشیمنگاه هیچ راه کاری را برای درمان آن نمی توانم اتخاذ کرد. شکستگی و با ضرب دیدگی دنبالچه  هیچ درمانی نداشته و فقط باید برای جلوگیری از افزایش درد از بالشت های زیر نشیمنی می توان استفاده کرد. افرادی که بیشتر وقت از روز خود را روی صندلی به سر می برند مثل کارمندان و کاربران کامپیوتر بیشتر در معرض آسیب های ستون فقرات و دنبالچه هستند. بالشت زیر نشیمنی به عنوان  بهترین روش برای پیشگیری از آسیب های جدی به دنبالچه و ستون فقزات به حساب می آید.
 

دنبالچه

 

بالش زیر نشیمنی دایره ای

زیر نشیمن های دایره ای برای کاهش فشار حاصل از نشستن و کاهش درد در نشیمنگاه تولید می گردند. بالش های زیر نشیمنی در مدل های مختلفی تولید می شوند که مدل گرد آن بیشتر طرفدار در بین بیماران دارد. فوم بالش زیر نشیمنی دایره ای تغییر شکل می دهد و به شکل نشیمنگاه درمی آید و بنابراین با در برگرفتن کامل نشیمن احساس راحتی به بیمار دست خواهد داد. بالش زیر نشمینی دایره ای در جنس های مختلفی موجود است که نوع فومی و بادی آن بیشترین فروش را دارند.
 

بااشت دایراه ای زیر نشیمنی

 

 بالش زیر نشیمنی هوشمند

برای تولید بالش های طبی زیر نشیمنی هوشمند از جنس فوم هوشمند استفاده شده است. فوم هوشمند اولین بار در آمریکا جهت جلوگیری از عوارض ناشی از پرتاب فضاپیماها در لباس فضانوردان استفاده شد. این فوم بعدها به عنوان یک محصول طبی استفاده شد. فوم هوشمند در حال حاضر برای ساخت انواع بالشت ها وتشک ها استفاده می گردد. امروزه در بسیاری از کشور های جهان برای ساخت  محصولات متنوعی از جمله بالش زیرنشیمنی نیز از این فوم استفاده می کنند. فوم هوشمند یا مموری فوم حالت بدن را به خود می گیرد و فشار حاصل بر نشیمنگاه کم و درد های آن نیز کاهش یابد.

بالش زیر نشیمنی ورنا


هنگام نشستن وزن بالا تنه معمولا روی ماهیچه ها و مهره های نشیمنگاه فشار زیادی وارد می کند و این موضوع ممکن از به دلایل بسیاری باعث درد در این نواحی گردد. یکی از عواملی که می تواند عوارض  ناشی از آسیب، بارداری و یا نشستن های طوللانی مدت را کاهش دهد و باعث کاهش فشار در ناحیه نشیمن گاه گردد بالش زیر نشیمنی ورنا است. زیر نشیمن های طبی ورنا ساخته شده از فوم نرم باعث کاهش فشارهای نشستن و درد های ناشی از آن می گردد.  قطر زیرنشیمن ورنا 47 سانتی متر و ارتفاع آن 7 سانتی متر است. زیر نشیمن ورنا با بهبود حالت مطلوب بدن و تقسیم وزن به صورت مناسب مانع از ایجاد فشار بیش از حد در این نواحی می گردد. این بالش ها را می توان بر روی مدل های مختلف صندلی، مبل، صدلی هواپیما، ویلچر و غیره استفاده کرد و به علت سبکی و کوچکی می توان آن را همه جا با خود ببریم.
 

بالش زیر نشیمنی ورنا

 

مدل بالش زیر نشیمنی

بالش زیر نشیمنی ورنا در دو مدل  ایرینگ با ابعاد 42×12×42 سانتی متر و زیرنشیمنی با ابعاد 9×37×41 سانتی متر تولید می شوند. بالش های زیر نشیمنی ورنا دارای 3 سال گارانتی است و جنس آن ها از فوم پلی ارتان است. روکش این بالش به صورت سه بعدی طراحی شده است و قابلیت شست و شو دارد. مهمترین دلایل استفاده از بالش زیر نشیمین ورنا به شرح زیر است:
•    طراحی مناسب بالش های ورنا و تاثیر بسزای آن ها در کاهش درد در مهره های ستون فقرات و دنبالچه
•    بالش زیر نشیمنی ورنا دارای یک قسمت جدا شوند هاست که بتوان از آن به صورت مجزا استفاده کرد.
•    طراحی ارگونومیک جهت ایجاد مکانی راحت برای نشستن و کاهش درد
•    کاهش درد ناشی از آسیب های های دنبالچه، هموروئید و بارداری
•    جهت نشستن های طولانی مدت در محل کار و منزل بسیار ایده ال است.

جمع بندی
بالش زیر نشیمنی جهت کاهش فشار حاصل از نشستن های طولانی در افراد مختلف استفاده می گردد. برخی از افراد مانند خانم های باردار و یا کسانی که جراحی های خاصی انجام داده اند و افرادی که مجبور  هستند که زمان های طولانی را روی صندلی بنشینند دچار دردهای زیادی در ناحیه نشیمنگاه می شوند. بالش زیر نشیمنی با تقسیم وزن می تواند از فشار نشستن کم کرده و باعث کاهش درد شود. بیشترین استفاده از این بالش در افرادی است که دچار آسیب دیدگی در دنبالچه شده اند. بالش های زیرنشیمنی در این افراد با آزاد کردن مهره های دنبالچه وزن هنگام نشستن را از روی آن ها بر می دارد. شرکت تولیدی ورنا بالش زیر نشیمنی را با بهترین نوع فوم نرم و در مدل های مختلف عرضه می کند. شرکت ورنا تجارت نیک پی با استفاده از علم و فناوری های روز دنیا در ساخت محصولات طبی توانسته است جایگاه خوبی در میان  رقبای خود پیدا کند.

3518 رتبه بندی این مطلب:
3.8

نوشتن یک نظر

این فرم نام، ایمیل، آدرس IP و نظرات شما را جمع می کند تا بتوانیم نظرات شما را در وب سایت پیگیری کنیم. برای اطلاعات بیشتر، قوانین و مقررات و سوالات متداول ما را بررسی کنید، در آنجا اطلاعات بیشتری در مورد نحوه و چگونگی ذخیره اطلاعات شما در اختیار شما قرار می دهیم.
افزودن نظر

انتخابگر پوسته

تهران، بلوار نلسون ماندلا، خیابان پدیدار، پلاک 30 واحد 11

info{at}vernatn.com